مطالب علمی

عکاسی در بارداری! چه زمانی را برای عکس بارداری انتخاب کنیم؟

عکاسی در بارداری تصویر دوربین عکاسی

عکاسی در بارداری چه شرایطی دارد؟ ماماسلامت در این مقاله قصد دارد اصول و ویژگی‌های عکاسی بارداری را شرح دهد پس تا پایان همراه ما باشید. دوران بارداری بدون شک یکی از بهترین تجربه زوجین محسوب می‌شود. ۹ ماه انتظار برای تولد هدیه‌ای باشکوه از جانب خداوند متعال. پس چرا این لحظات شیرین را ثبت نکنیم؟

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ابزارآلات عکاسی و تغییر سلیقه اجتماعی عکاسی در بارداری بسیار محبوب و پر طرفدار شده است، این نوع از عکاسی نیازمند داشتن مهارت کافی است. به دلیل شرایط خاصی که زنان باردار دارند و جلوگیری از خستگی مادر و جنین باید بتوان در کمترین زمان بهترین عکس را از آن‌ها گرفت. این نوع عکس برای ثبت خاطرات عضو جدید خانواده انجام می‌شود، لذا عکس بارداری را می‌توان در منزل، آتلیه عکاسی و فضای باز ثبت کرد.

 

عکاسی در بارداری زمان بیشتر برای عکاسی بهتر

 

چه زمانی باید عکس بارداری بگیرید؟

 

دوران بارداری دوران حساسی است و باید هر کاری به گونه‌ای انجام شود که برای مادر و جنین، ترس و مشکل به دنبال نداشته باشد.

در کلی‌ترین حالت به عکس‌هایی که مادران و پدران محترم بعد از مراجعه به آتلیه عکاسی در آخرین ماه‌های بارداری و یا ماه یکی مانده به آخر می‌گیرند، عکاسی در بارداری یا حاملگی گفته می‌شود.

اما این عکس‌ها را باید زمانی گرفت که تغییرات اندام مادر مشهودتر باشد، تا این عکس‌ها زیبایی مربوط به این دوران را بیشتر نمایش دهند. زیرا در ماه‌های اول که جنین هنوز رشد چندانی نکرده است، بارداری زیاد قابل مشاهده نیست.

بنابراین این عکس‌ها نمی‌توانند این دوران را به خوبی ماه‌های آخر به تصویر بکشند. هر چند همان طور که گفتیم در سه ماهه اول که خبر بارداری هنوز برای پدر مادران تازگی دارد، ثبت این لحظات خالی از لطف نیست. ولی برای به تصویر کشیدن این لحظات می‌توان از دوربین‌های دیجیتال خانگی و یا گوشی‌های هوشمند استفاده کرد و عکس‌های بارداری آتلیه‌ای را برای ماه‌های آخر بارداری گذاشت.

البته باید در منزل از چند مدل عکس بارداری دیدن کنید تا در عکسبرداری، حرفه‌ای تر عمل کنید. به دلیل اینکه دوران بارداری ۳۷ الی ۴۰ هفته است و اکثر جنین‌ها در این دوران متولد می‌شوند، می‌توان شصت روز آخر حاملگی را بهترین موقع برای عکاسی در بارداری در نظر گرفت.

بعضی از مادران باردار دوست دارند که موهای خود را رنگ کنند و سپس به آتلیه و یا باغ بروند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید در هفته سی و پنجم و سی و ششم به آتلیه بارداری بروید، زیرا در ماه آخر برای رنگ کردن موهای خود مجاز هستید. البته این نکته با این پیش فرض است که نوزادان شش ماهه به دنیا نیایند! عکاسی نوزاد نیز می‌تواند به نوبه خود به عنوان عکس یادگاری جذاب باشد.

اگر قبل از دنیا آمدن نوزادتان می‌خواهید جشن بارداری بگیرید، می‌توانید عکس‌های بارداری خود را قبل از ماه هشتم بگیرید تا روی دعوت نامه‌های جشن و کیک جشن بارداری از عکس بارداری خودتان استفاده کنید. در مجموع می‌توان گفت که ماه هشتم بارداری، بهترین زمان برای عکاسی در بارداری است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه بیشتر از مقاله 10 نکته برای حفظ زیبایی در دوران بارداری در وبلاگ ماماسلامت نیز بازدید نمایید.

 

عکاسی در بارداری بهترین زمان برای عکاسی

 

عکاسی در ماه نهم بارداری را فراموش کنید

 

بسیاری از مادران باردار بر این باورند که ماه نهم  برای عکاسی در بارداری بهترین زمان است، اما موکول کردن عکاسی به هفته‌های آخر و ماه آخر بارداری به ‌هیچ ‌عنوان به شما توصیه نمی‌شود. از جمله دلایلی که توصیه می‌شود، زمان عکاسی در بارداری ماه آخر نباشد این است که در این ماه مادر بسیار سنگین می‌شود و جابه‌جایی و حرکت برای او سخت و خسته‌کننده خواهد شد.

از دلایل دیگر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به بسیاری از مادران باردار در ماه آخر توصیه می‌شود استراحت بیشتری داشته باشند و برخی از آن‌ها باید استراحت مطلق داشته باشند. همچنین ممکن است به هر دلیلی زایمان زودتر از تاریخ مشخص صورت بگیرد و زمان طلایی بارداری از بین برود.

به‌ طور کلی بهترین زمان عکاسی در بارداری همان ماه هشت بارداری و حداکثر هفته ۳۶ است. از دیگر دلایلی که ماه هشت بارداری برای عکاسی بسیار مناسب‌تر است، وجود عکس‌های کامل سونوگرافی و استفاده از آن در عکس‌ها و کلیپ‌های بارداری است که به عنوان جذابترین ایده عکس بارداری از آن استفاده می‌شود.

 

انتخاب زمان مناسب برای عکاسی در بارداری

 

شما می‌توانید به شریک زندگی خود، یک دوست یا اعضای خانواده خود یک دوربین بدهید و به آن‌ها بگویید که چند عکس غیررسمی از شما بگیرند تا بتوانید ببینید که برجستگی کودک در شکم شما چگونه به نظر می‌رسد. این یک روش آسان برای انتخاب بهترین زمان است تا بتوانید عکاسی در بارداری حرفه ای را در زمان مناسب به ثبت برسانید.

در اوایل دوران بارداری، خستگی و سنگینی کمتری خواهید داشت و توانایی بیشتری در برخاستن و نشستن و یا ایستادن دارید، سعی کنید از ماه پنجم به بعد کم کم روی استایل‌ها و مدل‌های مدنظر خود برای عکس های بارداری کارکرده و آن‌ها را در منزل تمرین کنید. هر چه مدت بیشتری از بارداری شما می‌گذرد، نفخ و تورم بیشتری خواهید داشت، بنابراین باید زودتر مدل‌ها و استایل‌های عکاسی دلخواه خود را انتخاب و آن‌ها را تمرین کنید.

 

عکاسی در بارداری بهترین زمان برای عکس گرفتن

 

نکاتی مهم برای عکاسی در بارداری

 

اگر بهترین زمان برای عکاسی در بارداری خود را انتخاب کردید، این نکات بسیار مهم را نیز  به یاد داشته باشید:

۱.برای گرفتن عکس بارداری شما باید ژست بگیرید، مثلا بلند شوید، بنشینید، خم شوید یا دراز بکشید. اگر قبل از رفتن به آتلیه خوب استراحت نکرده باشید، ممکن است در آتلیه خسته و کلافه شوید و این خستگی و بی انرژی بودن در حالت چهره و عکس‌های شما ثبت خواهد شد.

۲.شاد باشید و لبخند بزنید. چهره یک مادر باردار وقتی زیباتر است که هیجان و شور انتظار تولد فرزند را به خوبی نشان دهد. شوق خود را با لبخندی زیبا نشان دهید.

۳.قبل از رفتن به آتلیه بارداری، یک میان وعده مقوی بخورید و برای زمان حضور در آتلیه هم خوراکی بردارید تا احساس گرسنگی و ضعف نکنید!

۴.لباس خوب بپوشید و آرایش کنید. لباس‌های شاد با رنگ‌هایی مثل سفید، سبز، صورتی، آبی، بنفش، لیمویی، یاسی و قرمز بپوشید تا انرژی بیشتری در عکس‌ بارداری به وجود بیاید.

۵.مدت زمان حضور شما در آتلیه برای عکاسی در بارداری، بین 45 دقیقه تا 5/1 ساعت است. در طول این مدت می‌توانید استراحت کنید و برای ادامه عکس‌های خود نفس تازه کنید.

۶.لباسی بپوشید که برجستگی شکم شما را خوب نشان می‌دهد. به شما توصیه می‌کنیم برای انتخاب لباس بارداری، از پوشیدن لباس‌هایی که طرح‌های زیاد و شلوغ دارند خودداری کنید.

۷.لباس‌های نوزادتان را هم بردارید. هم چنین عکس سونوگرافی از جنین را داخل کیفتان بگذارید. عکاس‌های آتلیه بارداری به خوبی می‌دانند با وسایل متعلق به نوزاد، چه عکس‌های زیبایی بگیرند.

۸.هر ژستی که دوست دارید از بارداری شما گرفته شود را داخل گوشی موبایلتان بریزید و به عکاس نشان دهید تا با همان حالت از شما عکس بگیرد.

اگر حس می کنید که ژست گرفتن برای شما سخت است و به خودتان و شکمتان فشار وارد می‌شود، حالت ایستاده را انتخاب کنید. حالت ایستاده هیچ فشاری به شکم شما وارد نمی‌کند و فرم شکم شما را هم به خوبی نشان می‌دهد.

۹.اگر به همراه همسرتان به آتلیه می‌روید، لباس‌هایی با رنگ متضاد یا مکمل هم بپوشید. قرمز و مشکی، نارنجی و سبز، سفید و مشکی، لیمویی و قهوه ای، نارنجی و بنفش از جمله رنگ‌های مکمل مناسب برای گرفتن عکس‌های خانوادگی هستند.

هم چنین می‌توانید لباس‌های همرنگ بپوشید و عکس بگیرید. اگر به غیر از نوزاد داخل شکمتان، فرزند دیگری هم دارید، او را نیز با خود به آتلیه بارداری ببرید تا عکس‌های خانوادگی زیبایی از شما گرفته شود.

۱۰.درست قبل از جلسه عکاسی، از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید تا خطوط لباس روی بدن شما باقی نماند.

 

 لحظات و خاطرات شیرین فرزندتان را با خرید دفتر خاطرات کودکی من از فروشگاه لوازم بارداری ماماسلامت برای همیشه ثبت کنید.

دیدگاهی در مورد “عکاسی در بارداری! چه زمانی را برای عکس بارداری انتخاب کنیم؟

  1. شهلا گفت:

    عکاسی در ماه نهم بارداری خطر داره؟

    1. از جمله دلایلی که توصیه می‌شود، زمان عکاسی در بارداری ماه آخر نباشد این است که در این ماه مادر بسیار سنگین می‌شود و جابه‌جایی و حرکت برای او سخت و خسته‌کننده خواهد شد. وگرنه هیچ خطری نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *